Image Slider - Nocne Manewry 2017

×

Uwaga

There is no category chosen or category doesn't contain any items

Regulamin zawodów

manewry 2017 full 800

I. Cel imprezy

Celem imprezy jest rozpowszechnianie marszy na orientację jako aktywnej formy wypoczynku i spędzania wolnego czasu.

II. Organizator

Organizatorem VII Nocnych Manewrów SKPB jest Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie oraz liczne grono sympatyków Koła.

III. Kontakt z organizatorem

Kontakt z organizatorem jest możliwy mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez profil na portalu Facebook: www.facebook.com/manewryskpb

IV. Termin i miejsce

Zawody odbędą się w nocy z 25 na 26 listopada 2017 r. na terenie województwa mazowieckiego.

Dokładne położenie Bazy Zawodów zostanie ujawnione zawodnikom w dniu imprezy tj. 25 listopada o godz 9:00 na stronie zawodów, profilu Facebook oraz przesłane mailowo do Kapitanów zgłoszonych zespołów.

V. Dojazd do Bazy Zawodów

  1. Dojazd własnym środkiem transportu (Organizator nie zapewnia parkingu)

  2. Komunikacja publiczna

VI. Zapisy

Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz internetowy dostępny na stronie zawodów www.manewry.skpb.waw.pl do 22 listopada do godz. 23:59. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku osiągnięcia limitów miejsc na poszczególnych trasach. Limit uczestników na całej imprezie wynosi 950 osób.

Osoby niepełnoletnie mogą startować jedynie pod opieką osób pełnoletnich - tj. opiekunów prawnych lub osób upoważnionych przez opiekunów prawnych. Osoby upoważnione zobowiązane są do złożenia w Sekretariacie Zawodów oświadczenia z podpisem opiekunów prawnych,

VII. Wpisowe

Koszt uczestnictwa w Nocnych Manewrach wynosi 35zł od osoby. Opłaty należy dokonać w ciągu 3 dni roboczych od dnia zarejestrowania zespołu, na konto:

05 2130 0004 2001 0380 3475 0008

tytułem: [nazwa zespołu], [mail podany przy zapisie]

odbiorca:

Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie,

ul. Smocza 27,

01-048 Warszawa

Opłata jest bezzwrotna.

VIII. Forma

Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.

Start możliwy jest w następujących kategoriach:

- Himalajska (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 22 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 30km), trasa dla wyjadaczy orienteeringu -  punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona.

- Alpejska zimowa (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25km), trasa dla zaawansowanych- punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Alpejska Zimowa to trudność Alpejskich z poprzednich lat.

- Alpejska letnia (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25km), trasa dla zaawansowanych- punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Alpejska Letnia to trasa o takiej samej długości jak trasy alpejskie z poprzednich lat, ale trochę prostsza (pod względem orientacyjnym i przekształcenia mapy), natomiast trudniejsza od tras Tatrzańskich.

- Tatrzańska (zespoły 1-5 osobowe) - ok. 15 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 20km), trasa dla średniozaawansowanych - punkty trudniej dostępne, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzeształcona

- Beskidzka (zespoły 1-7 osobowe) - ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 15km), trasa dla początkujących i mniej zaawansowanych - dość oczywiste punkty, sporadycznie punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona

Na każdej z tras znajduje się ognisko na którym na zawodników czeka ciepła herbata oraz kiełbaska. Ogniosko jest metą dla stras Beskidzkich, zespoły z pozostałych tras mają prawo skorzystać tam z godzinnego “stopczasu” na odpoczynek i ciepły posiłek. Korzystanie ze stopczasu nie jest obowiązkowe. Godziny otwarcia ognisk będą podane na mapie.

Kolejność odbioru nagród wg następującej reguły: Himalajska, Alpejska zimowa, Alpejska letnia, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2, Beskidzka 1, Beskidzka 2. W razie wygranej nagrody będą dla max 2-óch uczestników.

IX. Punktacja i sędziowanie

Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z “Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”, jednakże specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity czasowe niż we wspomnianym dokumencie. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.

X. Obowiązkowe wyposażenie zawodników

- buty na zmianę

- latarka, zapasowe baterie, kompas i trwały środek do pisania

- przynajmniej jeden sprawny telefon

- element odblaskowy

- śpiwór i karimata/materac w przypadku zamiaru noclegu w szkole

XI. Świadczenia

- komplet map dla każdego uczestnika zgłoszonego w terminie

- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii (niezależnie od liczby osób w zespole, przysługują maksymalnie 2 nagrody na zespół)

- ciepły posiłek i herbata w bazie po ukończonej trasie

- kiełbaska, chleb i ciepła herbata w trakcie ogniska

- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych (sala gimnastyczna)

- protokół w formie elektronicznej

- potwierdzenie punktów do OInO i OTP

XII. Postanowienia końcowe

Zawody odbędą się bez względu na pogodę. Zawody mogą zostać odwołane w przypadku zakazu wstępu do lasu.

Organizator nie zapewnia ubezpieczenia uczestnikom.

Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność,Udział w Imprezie jest dobrowolny, a w razie wypadku zawodnicy nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez akceptację regulaminu w trakcie zapisów.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.

Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach)

Korzystanie z map innych niż dostarczone przez organizatora jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu

Impreza jest bezalkoholowa.

Impreza ma charakter rekreacyjny i niekomercyjny.

Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.

Akceptacja postanowień Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku oraz wypowiedzi uczestników utrwalonych na zdjęciach/filmach zrealizowanych w okresie trwania Zawodów VII Nocne Manewry SKPB - tj.  25-26  listopada  2017r. i związanych z realizacją zawodów przez Organizatora oraz Sponsorów i Partnerów. Wyżej wymieniona zgoda jest udzielona na czas trwania imprezy oraz bezterminowo po jej zakończeniu, bez ograniczeń terytorialnych, dla działań promocyjnych, informujących o kampanii "Nocne Manewry SKPB" w tym: w materiałach video, na stronach internetowych, w sprawozdaniach, planszach i raportach okresowych, ulotkach informujących o programie oraz innych działaniach Public Relations.

Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania

Tags: